Spośród szeregu rozlicznych rodzajów dziedzin naukowych na szczególne wyróżnienie zasługuje w głównej mierze grafika komputerowa. Opiera się ona w szczególności na charakterystycznym podziale na parę specyficznych podkategorii o jakich wspomnimy nieco więcej w dalszych częściach niniejszego wirtualnego poradnika.
W zakresie grafiki komputerowej warto wspomnieć między innymi o klasyfikacji wyszczególnionej na podstawie podziału na parę dyscyplin. Mowa tu przede wszystkim o Wypożyczalnia kamperów trzech nadrzędnych dziedzinach, w tym grafice dwuwymiarowej, grafice trójwymiarowej oraz grafice ruchomej. W przypadku grafiki dwuwymiarowej w grę wchodzi grafika 2D, jaka obejmuje wszelakie płaski obiekty, w tym oparta jest ona na uwzględnieniu tak zwanych obrazów rastrowych i w zasadzie każdy obraz rastrowy bezpośrednio do niej należy i jest zaliczany. Jeżeli natomiast mowa o grafice trójwymiarowej, czyli grafice 3D, to jest to grafika, która opiera się na prezentowaniu trójwymiarowego świata na obrazie jaki cechuje się z kolei swoją dwuwymiarowością.
Jeszcze czymś innym okazuje się być grafika ruchoma.
Jest to prezentowanie obrazu jako sekwencji odpowiednich klatek. Wszystkie one zaś bazują zwłaszcza na prezentowaniu się przez zaledwie ułamek sekundy i dosłownie zmieniają się dynamicznie w kolejną klatkę. Dlatego też, ze względu na ową wymienioną wyżej dynamiczność, mówi się o grafice ruchomej i takiej jej nazewnictwie. To, z jaką intensywnością grafika w tym wydaniu się zmienia, najczęściej bazuje na prezentowaniu określonych liczb klatek na sekundę. Nazewnictwem nawołuje to z kolei do FPS, czyli angielskiego pojęcia frame per second.
Artykuł dzięki: